Home

La musica

10 juni, 2010

Hela dagen gick åt att lasta in, telefonsamtala, bilköa, lasta ut, telefonsamtala igen och en pizzaslice på det. Frida har slitit som fan när saker som ska göras inte görs och allt faller på en person. Så är det med många utav dem som organiserar Punk Illegal, både tidigare och detta år likaså.
Jag går upp runt tolv varje dag och hatar livet för att jag inte gör det jag vill göra, men nu känns det skönt att lasta av andras stress lite och vara till nytta istället för att hata bort dagarna.

Ska bli kul att spela med Insidious Process på Punk Illegal på fredag. Åker dit imon bitti för att rigga ljud och ljus eftersom de har kort med folk.

På andralång-dagen såldes 10 kronors skivor på Dirty Records och solen sken så jag köpte några skivor som redan finns hemma på datorn men som ändå är gött att ha med konvolut. Det är alltid ett jävla dilemma när jag letar skivor för jag blir alltid helt ställd och kommer inte ihåg vilka mina favoritband är och så kan jag aldrig bestämma vilka skivor som är mest akuta att köpa, vilket resulterar i att jag går hem tomhänt. Allt för att man ofta är för snål för att lägga på bra skivor.

Igår handlade jag nytt stift till vinylspelaren, efter flera månaders frånvaro av vaxskrap. Skönt som fan. Kollade in hos HiFi-klubben först och frågade om pickupar o säljarn drog ju på åt av bara helvete med priserna i samma andetag som jag säger att jag har det ganska klent med deg. Hej då ganska snabbt där ja…
Stiftet inhandlades till slut på Andralångs skivhandel för tvåhundrasexti spänn. Gå dit om ni har gamla pickupar som behöver en snabb renovering eller vill slippa säljsnack.

Lämna en kommentar