Home

Dag 9: Tema ”ljus”

13 februari, 2011


…and there was light
 

Originally uploaded by thunderthigh

Göteborg, december 2010. Inkapslad i vintern och förvirrad av mitt förhållande till omvärlden.

Göteborg, februari 2011.
Just nu står jag just där kortet är taget ifrån, i mörkret. Mitt emot en allé av ljus som äter upp skyn.
Just nu börjar jag känna att jag kommer få stå kvar här ett tag till för jag kommer inte klara av skolan. Det fattas för många poäng. Tentan som måste vara klar imorgon för att alls bedömas kommer ligga kvar på mitt bord imorgon och hånle. Varje lösning ställer sig och hånler de också, leker tafatt med mig och när jag ignorerar det kommer de tassande och knackar på min rygg för att undra om jag inte ska vara med. Men jag vill inte vara med. Inte just nu.
Fast in i den där allén, det ska jag bara, på nått jäkla sätt.

 

(edit: jag råkade visst ta fel dag. Men det kanske var meningen.)

(edit 2: Det hade jag visst inte. Jag missade helt gårdagens foto som skulle spegla min vardag. Konstigt nog var igår ljust så blank och händelselös att det faktiskt speglar hur det var. En vit bild kommer läggas upp för symbolikens skull.)

Kommentera

