Home

Dag 7: Tokigt

11 februari, 2011


Menskrig
Originally uploaded by thunderthigh

Jag blir allergisk mot dagens bildutmaning. ”Tokigt” är något tokroligt, nått sköj som man ska kunna säga ”men åååhhh, så dumt” till. Så jag lägger ut lite menskrigsinsändare som finns i en uppsjö av tappningar, där denna tar plats som en slags byfåneinsändare. Jag gillar den just för det. Jag får någon slags tycka-synd-om-känsla för denna, vad jag antar att det är, karl’n. Igår sprang jag på en annan menskrigsinsändare som gjorde att jag klättrade på väggarna av irritation.
Big Boy som skrivit den här förbaskade insändaren är urbunta dum men inte som i tokrolig utan bara plump och verkar ha någon slags tro om att planeten Tellus egentligen heter Harlequin och att män är från Mars och kvinnor från Venus. Formuleringen ”Krig och konflikter när de kvinnliga ledarna har sina ”röda dagar”” är ju bara för bra för att vara sant. Jag tar nog med den här till nästa rep och gör en låt av den.

4 Responses to “Dag 7: Tokigt”

  1. Henke W Says:

    Till vilket rep tar du med den? Alltså till vilket band?

  2. Kalle Ederfors Says:

    Insidious Process tänker jag. Vi skulle bygga en annan låt på vad en kurskamrat till en av de andra hade utbrustit, efter att ha hört att många egyptierna hade femtio kronor om dan att leva på – ”de har ju inte ens råd med en burgare!” Så jävla roligt och helt puckat. Lite i samma tappning som denna insändare.

  3. Kalle Ederfors Says:

    Texten skulle va typ:
    ”Inte ens råd
    inte ens råd med en burgare
    inte ens råd med EN!
    inte ens en burgare –
    för faan!”


  4. […] En bild som jag aldrig lagt upp Dag 4: En favoritbild Dag 5: Dagens Dag 6: Detta gör mig glad Dag 7: Tokigt Dag 8: Min vardag Dag 9: Tema ”ljus” Dag 10: En vinterbild Dag 11: Kärlek Dag 12: […]


Kommentera

