Home

Bottnar jag?

9 november, 2010

Den som älskade det vilda
och tillfångatog det
för att hålla om,
känna sig lika vild

Den som la sitt huvud
i famnen för det trygga
Men tynger
tills blodomloppet
snart slutat pulsera

Hur omvänder man
det negativa till positivt
Man måste vilja


2 Responses to “Bottnar jag?”

  1. Veronica Says:

    Kanske måste man vilja. Kanske likväl, måste man inte-vilja.
    Låt oss förslagsvis säga att du råkat äta något riktigt äckligt. Vad du än gör blir det positivt. Kanske du spyr vilket känns som en lättnad, skönt. Kanske väljer du att smälta det och utvinna energi ur det ändå, bra. Vad du inte vill är att kräkas ty det är det värsta du vet så du behåller det. Kanske du inte vill behålla det i magen så få upp det känns mycket bättre. Vad du än väljer så blir det det bästa valet och alltså positivt. Eller? Det spelar liksom ingen roll. Det är bara ordbajseri som dock därefter sätter stämningen. Otäck makt det där. Ord ord ord.. kan jag bojkotta?
    Vilja är för övrigt ett fint namn tycker jag. Kram

  2. Veronica Says:

    ..inte dina ord dock. Du är en mycket skicklig skribent, det var inte vad jag ville säga med ordbajseri och bojkott. Det där var mest för min egen del. Ord och tankar tycks bara förvärra det mesta i mitt liv. Har kommit fram till att känslor inte har ord liksom tankar. Det provocerar mig att tankens förvirring ska få så mycket plats, när inget av dess gissningslekar ändå är säkert i slutändan.


Kommentera

