Home

Satans. Jävla. Skitdagar.

19 oktober, 2010

Helt plötsligt slås man ut ur sin cirkel man lyckats bygga upp under två månader. En cirkel som står emot uppgivelse och stärker motståndet. Även om vissa dagar fortfarande är sämre kan jag ändå ta mig ur för att jag känt att jag orkat ta nya tag. Men nu, inga mentala skyddsnät kvar – endast apati. Igår vaknade jag, gick till psykologen, och kom hem igen. Sedan gjorde jag inget mer. Jag skulle planera skolarbetet, jag skulle sätta upp för inspelning och däremellan ringa viktiga telefonsamtal, jag åt inte förrän sju på kvällen. Istället hålögt modstulen och en hjärna full av varmt, vibrerande stålull – en bur byggd av en själv. Och idag har jag samma känsla kvar. Att inte komma igenom och förbi denna järnridå av självtortyr.


Först och främst behöver jag börja styra mitt skepp igen. Jag behöver slänga av mig självtvivlet, rensa hjärnan från all oro och se allt för vad det är, utan värdering eller påhittade armageddon. Bestämma sig.

Kommentera

