Home

Pezza

23 september, 2010

När jag äter pizza ute är det sällan helt tomt på tallriken när jag är proppmätt. Men det ser lite olika ut beroende på om jag äter själv eller med andra.


När man drar en pizza med sina pizzapolare käkar jag upp varje kvart (jag delar alltid upp den i fyra delar) utom den sista för att jag inte pallar mer (är sällan stor i maten in publikum, haft det problemet sen barn.) Den står till fritt förfogande för sina pizzapolare så att den inte förgås.
När man däremot drar en för sig själv käkar jag varje kvart fast inte kanterna på pizzan. Då pallar jag med alla fyra delar för att det som blir över ungefär motsvarar en slice. Jag äter otroligt långsamt och måste alltid syssla med något – läsa tidning, kolla tv, eller som nu, skriva om det. Men från och till hinner jag faktiskt slafsa i mig allt före alla andra.

Kommentera

