Home

Substans

23 juni, 2010

Hittills har hela dagen gått åt… ingenting. Igår var det åtminstone bra då jag spenderade den med Anna och Tommy. Vi badade i Delsjön medan kräftor och blåst slet i våra sinnen tills vi gav upp och begav oss hem för att kolla på fotboll.
Jag cyklade en jävla bit, till Delsjön sen Gamlestan och tillbaka till Gårda för att åter bege mig till Gamlestan och till slut hem igen. Det enda som egentligen hindar mig är de dagar det blåser för mycket för njutelsen i att cykla försvinner då helt.


Jag kommer hem från några dagar i Växjö och möter smutsen och stöket, något som verkar vara en förlängning av min hjärnas kaos. Färskpotatisen hade förvandlats till något som mer liknade algbeklädda stenar. Men jag tyckte det var ganska fint ändå.


Men dessa dagar som inte blir, de är outhärdliga. Ibland undrar jag om folk fattar hur jobbigt det är att varken kunna lyfta sin kropp eller sinne till en fungerande nivå. Jag har ingen motivation att gå och jobba då jag vaknar vid tiotiden och ser SMS om vik på förskola som kommit vid åttatiden. Att sätta sig och göra sina restuppgifter känns som något tillhörande en annan person. Det enda jag accepterar är mitt självhat i ensamheten.
Jag spelar i punkband som har många texter som handlar om att peppa människor att orka ta tag i sig själv och sin omgivning som är en del av vår gemensamma värld. Men jag orkar inte ens själv. Och det dåliga samvetet är där och tuggar igen.


Jag väntar på en utredning om ADD som är mer omfattande än den jag redan genomgått. Jag vill få en mer exakt bild över vad som behövs göras något åt. I väntan på det har jag fått medicin (Voxra) som ska hjälpa mig både med min ADD och den depression som vissa dagar tycks slita mitt huvud itu. Jag känner dess hjälp då jag slipper sova lika mycket på dagarna men också biverkningar som gör mig skittrött och muntorr vilket stundvis tar mig tillbaka till ruta ett. Jag får hålla ut helt enkelt. Men alla planer jag vill utföra, de sker inte.

Kommentera

