Home

Kängnäve

23 juni, 2010

Hemma igen efter en helg i det sköna Munkedal. Avslappnad kommun och fin natur. Regnet pissade dock ner på oss hela helgen.

Jag ägnade större del av att se band än va jag brukar göra. Auktion gjorde mig så jävla jävla glad med det fetaste röjet. Detta var också deras avskedsspelning. Victims bjöd på prima matinékängnäve och Ein Zwei Die trugade mina dansnerver.
Att öppna med Insidious Process var mäktigt också. Dessvärre hade ljud och ljus strulat redan från att det kördes upp till festivalen. Hälften av sakerna fanns inte och ingen tog tag i att få saker gjorda. Man kan prata om et men att veta hur allt ska kopplas är en annan femma.

Niko träffade en hel här av sina vänner från Barcelona. Det gjorde henne lite matt och somnade under Jackes bil. Vi fick dra ut henne för hur hon hade kommit in det visste hon inte.

Ein Zwei Dies scenkostym är underbara kreationer och jag hade förmånen att ha en på mig under spelningen då jag agerade gogodansare, halvt bakis.

Jackes grannar på parkeringen. Bättre än så här blir det inte. Och att de var finnar också gör ju inte saken sämre.

”Nu är jag stor, ska stå på egna ben
har ju lärt mig reglerna för rätt å fel
förhålla sig till godkända värden
men finner ingen mening måste tappat nåt på vägen
vill kämpa för nåt, vill inte bli van
ja vet ja va bra förr, när ja va barn

När du blir stor glöm inte barnet i dig”

– Insidious Process

Kommentera

