Home

Grymme du

21 december, 2009

När stolheten kommer över mig och jag tänker på att jag är jag och det jag har erfarit så tycker jag det är så himla grymt! Musiker, teatervana, blivande förskollärare med tre års erfarenhet av yrket sen innan, likaså som vårdbiträde inom hemtjänst och äldreboende. Hur många festivaler har jag inte åkt på? Hur många band har jag inte sett? Flera turnévändor i Europa och Norden. Att jag spelar i en sådan bredd, från pop till crust. Och de vänner jag har fått, man kan inte få en bättre krets av kreativa, underbara människor. Och när jag är i det där tillståndet känns allt ganska lätt, jag får energi och vill ge av mig för att visa uppskattningen.

Men ganska snart tappar jag den positiva energin och gör inget vettigt av den. Och när jag inte gör något av den blir jag så jävla besviken på mig själv. För alla andra kan ju, gör ju, blir ju. Och det i sin tur hämmar mig. Jag blir rädd och faller i tankar om att det är bättre att acceptera att man släppas efter droskan istället för att sitta upp på. Men jag tänker inte ge upp. Jag ska inte dö ogjord. Jag ska finna min Dödsstjärna och spränga den.


3 Responses to “Grymme du”

  1. Erika Says:

    du är bäst kalle! god jul!

  2. craig Says:

    fuck it ! spräng den då !

  3. Lotta Says:

    Tjong pang vad fin du är. Hade jag kunnat ta med dig på 44an på kärleksfest imorgon hade jag. Lite revolutionär baktakt och jag hade bjussat på en öl också.


Kommentera

