Home

Självhatet beror inte på dig

14 oktober, 2009

Jag orkar inte med den här dagen. Jag orkar inte med det här livet som det är. Jag orkar inte med att inte orkar med. Samhället är på mig hela tiden. Ända sedan jag började skolan skulle jag lära mig att uppföra mig, göra rätt, säga förlåt och bära skuld för att jag inte vill vara med på deras jävla skämt till civilisation. Samhället skapar sina monster och jag står här med horn riktade inifrån hjärtat och ut mot varelsen som vill våldta mig gång på gång, som försöker trycka in sin jävla kuk i hjärnan. Jag har gått här i år och dagar, försöker hitta ett hem i mig själv men det tycks bara bli svårare för var dag. Jag ser svartare, gör mindre saker, känner mindre glädje, känner bara lukten av bränt kött och ilska.

Jag har skapat den här situationen själv, säger jag till mig själv. Det var du som inte klarade av universitetet. Det var du som inte betalade inkasso i tid. Det var du som inte svarade på delgivningskvittona från kronofogden. Det var du som köpte ölen för att slippa all stress. Det var du som kom försent till precis allt. Det var du som inte orkade jobba. Det var du som inte var stark nog, som inte klarade av att bära samhällets förväntningar på dina axlar.

DSC01235

Och det är ju lika för alla heter det. Alla lämnar in i sista sekunden, alla har det jobbigt ibland, alla . Och jag vet. Men jag börjar känna mer och mer att jag skiter i det, att min egoism börjar tala och den talar till och med om att skita i allt och köra en jävla kniv rätt genom strupen bara för få ta ett ordentligt andetag innan man dör. Jag bygger mitt självhat och murar in öronen i orden som smakar paralys.

Men klart jag inte tänker göra det. Jag är inte så jävla feg. Jag härdar och biter ihop och står ut. Men jag vill ge igen. Jag vill ha revansch och bryta mark så att människor som inte passar in i det här gudsförgätna skitsamhället får plats och känner att de kan vara stolta även i alla moment 22 man hamnar i. Människor omkring mig mår så jävla dåligt för att förväntningarna är för stora och betyder för mycket för att göra något som verkligen betyder något för dem själva. Att uppskatta vem man är. Att veta att man fan duger. Jag är trött på att inte känna något värde av mig själv utan snarare på de saker man har och de saker man gör. Spräng skiten i luften. Nihilism har inte skadat människor men myndigheterna, vilket de kan behöva för att vakna upp.

One Response to “Självhatet beror inte på dig”

  1. Erika Says:

    Kalle! Vi vill träffa dig snart!
    Kram


Kommentera

