Home

Hic locus sanctus est

10 juli, 2009

Det har gått en vecka utan att jag lagt märke till det. Jag ligger i sängen mer eller mindre hela dagarna och hatar mitt liv. Och det handlar om att jag inte tränar, att jag krånglar med soc, att jag missar läkartider, att jag dattar för mycket, att jag jag jag… Jag trivs inte med tillvaron. Jag behöver en smäll på käften. Henke säger att han ska göra mig hård igen som han gjorde förra året. Ingen fick sätta sig på mig. Jag var hård och stark och sket i vad folk tyckte. Och på nått vis gör jag det fortfarande, men på ett mer destruktivt vis.
Igår hade jag inga pengar så jag gick med tio kassar pant längs hela avenyn för att det låg närmast. Jag sket i vad folk tyckte, det här är mitt sätt att fixa pengar när jag inget annat kan göra. Jag liftar upp till Arvika i hopp om att vara där samma dag. Annars planerade jag att sova i skogen. Jag skiter i vad folk tycker om att jag gör så. Men skillnaden från innan är att jag skiter i vad som händer mig. Det är en sak att vara stolt över att skita i vad folk tycker om en och en annan att skita i sig själv och bara köra på liksom. Det här har drabbat mig innan och jag har skrivit om det säkert tusen gånger. Jag vet att allt sånt går i cykler men det känns bättre när man har saker under kontroll. Men nu skiter jag i om jag missat läkartiden, jag skiter i om skolarbetet inte lämnas in i tid, jag skiter i om jag sitter uppe till klockan fem och sabbar dygnsrytmen.

Istället dyker jag ner i självömkan och håller andan tills jag blir blå. Och det är så jävla egoistiskt så man dör. Övertolkningarna haglar öronbedövande och självhatet blommar upp som en cancersvulst i hjärnan. Jag vet ju att jag gör saker annorlunda och många gånger tycker jag det är helt ok eftersom det är jag, men det gör också att jag far illa för att ingen fattar vad jag håller på med. Och inte ens jag själv.

I all smörja lämnar jag er i alla fall med lite tips:

TRÄDÄLSKAREN– svensk dokumentär om människans alltid återkommande längtan till naturen (SVT Play)

HÄLSNINGAR FRÅN SKOGEN– svensk dokumentär som handlar om människor i ett litet samhälle någonstans i Falkenbergstrakten.

SVENSKA MÄNS TUNGMOD OCH KÄRLEKSTÖRST– Spotifylista jag inte ens har orkat redigera men som innehåller svenska snyftande män.


One Response to “Hic locus sanctus est”

  1. Ejs Freehly Says:

    Jamen gör det!!!
    Skärp dig!
    Skaffa en hund …eller ett barn.
    Då måste man ta hand om sig själv, annars orkar man inte ta hand om nån annan.
    Jag älskar dig i allafall jävligt mycket ditt jävla huve!


Kommentera

