Home

Looking back over the shoulder

7 juli, 2009

Åter i GBG och kollar igenom mina gamla blogginlägg jag började med på Facebook och tänker att de kan jag slänga över till den här. Förmodligen inte intressant mer än för mig.
Och jag läser andras ord och fattar inte ett piss och hatar att jag reagerar som jag lovat mig själv att inte reagera. Men jag lägger mig ner och försöker tänka på annat. Internet är en fluga som stannat i min mat. En broms, en parasit och en kackerlacka jag hittills inte lyckats få reson på.

Idag har jag hängt med Niko. Vi åt glass och pratade om våra galna liv och den värld vi lever i. Vi är alla sjuka på något sätt. Så vi blandade det med 63ans buss hem till mig för kaffe och avi-letande. Det blev en drös minsann. Va fan är jag för en egentligen?!?

Och ingen mat hemma. Men middag hos familjen Ekborg lät lockande så jag hängde med dit. Eftersom Pam fått en ateljé på knuten i samma huslänga, frågade vi henne i sitt fanzinemakande om hon inte skulle joina. Brackmiddagen bestod av klyftpotatis, stekta champinjoner och chevré/valnöt/rockolasallad med turkyogurt till. Mina tomma mage skrek av glädje. Sommarsolen hasade sig ner bakom hustaken.

Innan jag for hem drog vi grova skämt medan Michael Jacksons minnesstund rullade på fyran. Med sin hatt på sne och handsken inkastad bölar nu Amerika ”…goodnight sweetheart well it’s time to go…” Jag gör det av helt andra anledningar.


Kommentera

