Home

Her eyes turn blue

7 april, 2009

Kristofer Åström är den första jag ser i tv-rutan när jag slår på något efter nio. Mannen med de stora känslorna säger programledaren. Något måste man vara stort på svarar Kristofer Åström. Imorgon släpper han typ sitt tusende album. Jag har tappat räkningen och tror inte ens jag har hälften även om det är en lagom radda där uppe i skivsamlingen. Programledaren undrar hur A Camp beter sig mot sina förband, eftersom de spelat tillsammans på Cirkus dagen innan. Mitt lilla indiehjärta skriker INKOMPETENS och menar att A Camp är väl för fan varken större eller mindre än Kristofer Åström. Cardigans, ok, men A Camp? Kristofer Åström menar att de har en väldigt bra relation och att det inte rider några höga hästar. Och så skriker indiehjärtat igen – de har ju växt upp tillsammans på varenda festival i Europa de senaste tio åren. För i helvite. Och där någonstans börjar jag fatta att det är inte en nyttig röst att lyssna till eftersom den säger att jag vet mer om Kristofer Åström än vad Kristofer Åström vet om sig själv. Som en liten näbbmus fångar jag den mellan fingrarna och knipsar till den över nacken. knak. Men den kommer tillbaka igen när man minst anar det.

2 Responses to “Her eyes turn blue”

  1. h Says:

    Tänk att du är en flanellskjorta du med Kalle! Först blir jag alltid less när jag åter påminns om att du gillar Åström. Sen blir jag glad för han rör ju sig i en trevlig genre. Sen inser jag att det absolut inte är något fel alls på Åström och hans musik. Tvärtom.
    Ska vi åka till Hornbach och köpa varsin fodrad flanellskjorta från Blå kläder nån dag? (inget skämt)

  2. Pjoltas Says:

    Gled in på ett mobilskal…
    Kristofer är ganska underskattad här i Sverige.
    Bra skrivet!


Kommentera

