Home

Sodastreamer in the skies

4 mars, 2009

Och att jag ska sjukskriva mig. Är det så jävla smart. Jag kanske fuskar. Jag kanske hymlar med mitt uppsåt. Jag kanske bara vill leva på alla andra människors pengar. Jag kanske inte vill dra mitt strå till stacken. Hemska tanke – skärp dig för fan, gnäll inte, det är ett i-lands problem, inget att hänga läpp för.

Det låter så i mångas munnar och i än fler huvuden. Det är som smygrasismen som pyser fram titt som tätt och känner sig undanskuffad – Jante here I come liksom. Varför får den om inte jag? Tänk om alla skulle göra så?
Jag tänker inte lyssna på det örat, jag hugger det av mig. Jag tänker ta mig den tid jag behöver för att må bättre igen. Jag tänker ta mig fan inte bara sitta här i min egna despair och gråta skiten ur mig. Bättre då att försöka rätta till saker. Jag är sjukt dålig på att ta ansvar och misslyckas med mycket jag företar mig. Men viljan att fortsätta, den har jag och kommer rida på den så länge jag lever. Och om nån tänker använda det här som bevismaterial för fusk så säger jag – go die motherfucker, sköt dig själv så kanske jag torkar ditt arsle när du blir gammal.

Guu va förbannad jag blev nu då. Ytterligare ett jävla inlägg fullt med svärord och inte alls vad jag hade tänkt skriva. Men det här retar mig lika mycket som paragrafryttarna retar sig på mig. Dessvärre har de lagens långa arm på sin sida och jag står där med något slags existentiell förklaring på människans vara.

Min sodastreamer för att lätta upp stämningen lite…


One Response to “Sodastreamer in the skies”

  1. henke Says:

    Allså har du en sodastreamer!? Alltså är det en sådan som kan få vatten att bli kolsyrat? Vad kostar en sådan? KAnske kan jag få komma ned till dig och köra lite vatten till läsk?


Kommentera

