Home

Tänklådan lite närmre kanten.

25 februari, 2009

Repade med Think-box. Det tar sig minsann. Vi kommer bjuda på en fin kväll den tredje mars. Även om vi bara får spela i typ tio minuter. Och att vi inte får ta in några utomstående backstage. Fan, jag som redan bjudit in femti ho’s n bitche’s för att elda min manlighet till klimax, så att jag kan ge allt på scen och av det alstra femti nya bruttor plus att en skitsliskig skivbolagsdirektör signar oss på plats och garanterar tjugefem spelningar kommande månad. Eller så ljuger jag bara. Egentligen vill jag bara ha en öl i näven, få spela med människor jag tycker om och förhoppningsvis bli omtyckt en aning.

Ett steg närmre döden. I år åtminstone. Jag håller utkik efter knappnålshålet och att kunna andas med huvudet. Tjugoåtta, ett nummer bland andra. Det fungerar som allt annat. Man måste gilla läget, som Tomas Ledin säger.På lördag har jag och Niko slagit på stort, en fest för det glittrande halsband av många vänner som vi stolt bär. Två band spelar dessutom – Dörrterror härifrån Göteborg med människor från andra delar av landet. Smaka på kängnäven med andra ord. Min idol är Jimmy, ta reda på vem din är. Lur kommer från Malmö och dessa två är typ de finaste herrarna jag känner. Deras musik har mer eller mindre skapat hysteri i Polen och är inte långt ifrån att komponera en ny nationalsång för dito land. De sticker telekablar i varandra och loopar det. Dessutom lär de ut självmordsprocessen för ungdomen här i Västra Götaland. Gött säger jag, vad säger du?


Kommentera

