Home

Hälsa henne också.

24 februari, 2009

Jag vaknade av att en service ringde – en som ser till att ditt liv låser sig om du tappar något. Hon som var på andra sidan pratade i lugnt norrländskt gemak och undrade hela tiden om jag förstått vad hon sagt föregående mening. Jakande ville jag se hur villig hon var att sälja mig en lott. Konkurrenterna hade inte en chans i jämförelse. Och på köpet får man en alkoholmätare, men menar i samma andetag att hon inte tror att jag kör full till vardags. Nja. Jag har inget körkort.

Hon undrar hur många det bor i mitt hushåll. Barn? Fru? Sambo? Ja en sambo svarar jag. Det tycker hon är bra och erbjuder både mig och min sambo ett års testa-på-tjänst och ler genom telefonen. Förstod du vad jag sa frågor hon igen. Jag svarar att det gör jag. Vad jag tycker om det? Ja, är det gratis så. Och min sambo ska ju åka till Barcelona och bosätta sig där så det passar ju jättebra. En alkoholmätare till henne också, så klart. Jo. Fast, hon har ju inget körkort heller. Den lugna och väl förstående rösten läser ändå upp en liten text från sin datorskärm som flimrar i hennes ögon åtta timmar om dagen. Ja det är jag det. Visst jag går med på det. Vi säger hej då. Och hälsa frugan också. JA HON VET FÖRMODLIGEN VEM DU ÄR OCKSÅ!


2 Responses to “Hälsa henne också.”

  1. biankawermelin Says:

    LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER! LJUDFILER!

  2. Niko Says:

    Jag är så oerhört glad att jag ska få en alkomätare! Nu kommer jag veta precis när det är dags att sluta fylla på. Hurra hurra hurra på din födelseda! Mvh/Frugan


Kommentera

