Home

Deja-vu en lördag

22 februari, 2009

Max kom förbi och i släptåg hade han Erika, Linus och Eskil. Vi drack kaffe. Vi pratade om Gårda. Linus drog av sig till bar överkropp och kramade om Erika. Så var det på sjuttiotalet tycket han i min bruna manchestersoffa. Jag var bakfull sen fredagens utekväll på andra långs Dräparn. En halväten pizza låg på bordet medan en chipspåse hängde i en slips som hängde på en pinne. Efter att familjen Hedman Bergström travat hemåt i snöyret åkte en pava rött upp. Jag duscha, Max handla på Focus ett packe trefemmor och Pepsi för Calimucho. Plötsligt dyker Emelia upp som en snögubbe och häller upp ännu mer vin i våra glas. Jag och Max spelar Yatzy. Jag har en bra dag, men tärningarna vill inte följa min motståndares hand. Vi bestämmer att det får vara nog och lockar med Emelia i ölspel. Eller hon föreslår det. Max har mer tur med enkronan än tärningarna och får sätta regel eter regel. Många gånger kan jag bli uttråkad av ölspel och känner rastlöshet men inte den här gången. Herregud va fnittrit allt var.

Ex-Klara here we come. Eriks kompisar och tillika mina, hade tagit sig dit i tron att ölen skulle kosta 19:-. Men det bara innan kl 22. Men det sket vi i. Det enda vi kunde klaga på var det fula ljuset och att de hade tio kronor i kortavgift vid köp under 100:-, va är det liksom. För mig är det mer princip än pengarna i sig, hutpriser utan motivation till varför gör mig bara förbannad. Men pluset i kanten kom när vi kom in efter lite luft och rök och ägaren ställer upp två nya glas med öl till oss. Det tyckte jag var göllit.

Nu en ny vecka och ett sista försök att få skolan att fungera. Låt det gå, låt det gå, låt det aldrig stilla stå.

Kommentera

