Home

impro outro

21 februari, 2009

Toaletten är full av fotsteg
I farstun står en pinne med en slips
och i slipsen hänger en chipspåse
om tjuvarna kommer frestar jag dem

då kan vi dricka varmt kaffe
och prata om vilken färg jag ska måla köket i

Mina kinder så kalla
de är röda också av ölen jag spillde inuti mig.

Jag ska bygga en fälla och den ska jag ramla i
kan jag inte få ramla i min egna fälla istället för de andras
frö ett så till må att bli ett träd av garn omkring min fot som står på hårt
och vet vart åt

tänderna värker efter slut på tystnaden
fingertopparna säger att det är idioti att sluta dansa
vintervärmen kryper upp ur golvet medan radion spelar
jag vill ha ett barn när jag blir stor

bild793.jpg

One Response to “impro outro”

  1. Syster Henrik Says:

    Det är en dikt, va!? Hursomhelst så inser jag att jag har saknat din poesi – alltså din mer artikulerade sådan för jag resonerar som så att din poesi visserligen finns för mig hela tiden i mycket av det du skriver och säger. MEn fram för den Ederforska poesin! Den skrivna, sjungna och talade. Även de guturala utstöten. Ska inte du va med i poetry slam igen? Eller ngt annat forum så vi, allmänheten, får uppleva dig igen!?


Kommentera

