Home

Slå undan hinder

8 januari, 2009

Jag orkar inte med omvärlden. Jag orkar inte med de svarta ådrorna som löper genom hela mitt huvud och över mitt hjärta ner i benen och upp längs ryggen där det hugger tag. Jag andas in men vet inte om något kommer ut. Ansiktet mot väggen och jag pratar med monstret under sängen. Och jag pratar och jag pratar och huvudet bara växer och det finns inget monster mer än i huvudet. Jag orkar inte med den här dagen. Jag orkar inte med mig själv. Ögonen kisar av allt för ljust mörker. Medan jag biter ihop tystnar allt. Någonstans där inne bland klockorna väntar jag.

img-35752.jpg

Kommentera

