Home

Vägarbetande zombies

18 december, 2008

Klockan är tjugo i ett och någon är ute med lövblåsare eller sågar ner ett träd eller styckar en människa med motorsåg. Men det förvånar mig inte längre då sopbilen kan komma runt fyratiden på morgonen eller att vägarbetarna för tredje, fjärde gången bestämmer sig för att bryta upp asfalten och lägga ny sisådär runt fem. Va fan är det med folk egentligen? Det är en sak att börja på med det om de arbetat så längre ner på samma gata där kontorslandskapen står höga och ståtliga, helt tomma på folk vid nämnda tider.

bild87kopia9.jpg

01:02: Jag kollar ut genom fönstret och konstaterar att jag inte haft fel denna gång heller.

Eftertänksamheten förbyttes till sömn. Jag åt burgare och kollade på en sleten zombiefilm bara för att ha något annat slags sällskap än all den disk som står på köksbordet. Man ska inte rulla upp sig i en filt om man ska på rockkonsert. Och att jag missade att hänga med Pitte Patten och Myn var ju bara ännu ett hånflin mot mig själv. Men komedien har alltid en uns av tragik så det bjuder jag väl på. Och att Johan Staël von Holstein först lägger av med Kulturrådet och nu också sitt kolumnande i Metro gör ju faktiskt torsdagen bara ännu bättre att vakna upp till.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

One Response to “Vägarbetande zombies”

  1. Niko Says:

    Jag vaknade klockan 5 prick på morgonen igår av att dagiset under mig verkar ha satt nån timer på sin radio. Hela mitt sovrum DÅNADE av ekot-signaturen och sen fortsatte det med ett p3-morgonradio-helvete på högsta volym tills jag sprang ner och försökte sparka upp dörren. det gick inte, så jag skrev ner så många svordomar och hot jag bara kunde på en lapp och la i deras brevlåda (undertecknat med mitt lägenhetsnummer såklart). Sen får jag reda på att JSvH ska sluta kolumna, det är ju bara elakt av gud!


Kommentera

