Home

Hur var det nu – tårtbiten eller hela tårtan?

17 december, 2008

David Sandström Överdrive står på Pusterviks scen ikväll. Jag som trodde det var imorgon. Typiskt min otur, säger åsnan i mig. Det dyker upp någon slags tveksamhet om huruvida en filmkväll kanske skulle vara hur bra som helst eller att se en man i sina bästa år. Henrik tycker att David, han är något för de lite äldre pojkarna. Jag ska stanna hemma och spara pengarna och gå i skolan. Göra rätt för sig. Var hemma på filmkvällen du, säger han. Samtidigt vill jag att det ska vara evig fredag. Jag vill spela på Pusterviksbarens bardisk iklädd Moulin Rouge klänning med ölen plaskande i mina åhörares ansikten. De ska riva ner alla hönsnät och dansa på scenen. The watching will be the watched. Beslutsångesten är total. Jag går på spelningen med stor eftertänksamhet.

bild852.jpg

.alltid är det något man måste välja före det andra.

2 Responses to “Hur var det nu – tårtbiten eller hela tårtan?”

  1. Jenifer Says:

    och visst var det värt det?! Han snackar dock en massa skit men musiken är alldeles ljuvlig och man vill aldrig att det ska ta slut😉
    Kram

  2. Henke Says:

    Ovetande, romantiska jävlar. Det är vad ni är. Kalle och Jenifer. David har gjort en stor skiva men spelar upp rak, intetsägande rock. Inte en dålig spelning, men ett dåligt set. Dåligt från första planering. På andra gitarr har han oerhört begåvade sångerskan/gitarristen mm Frida Selander som utnyttjas sparsmakat. Dumt.
    Kalle, du är alldeles för romantisk rent musik-mässigt. Folk kommer aldrig riva ned något, de kommer köpa öl och sukta efter någon att knulla med.


Kommentera

