Home

Kroppsåldern

15 december, 2008

Efter en helt underbar lördag tänkte jag att det krut jag tjänat skulle hålla mig igång under söndagen också. Men jag hamnade i en dvala som åt upp all slags fantasi och företagsamhet. Ett evigt ältande från lunch till klockan sex i morse uppblandat med sömn och skruvade drömmar. Inte en tår fallen men intui översvämmat. Utan mat i magen och bortglömd medicin. Magkatarren ligger i startgroparna.

Jag försöker bortse från gårdagen och se ny dag nalkas. Pappa ringde i morse igen för att väcka mig. Vi har kommit överens om det för att krascha det ekorrhjul jag nu springer i. Så jag beger mig ut på en promenad bort mot norra Gårda och sedan tillbaka för att städa upp all bråte i lägenheten.

bodyage1.jpeg

För någon dag sedan räknade jag på min kropps egentliga ålder. Det såg inte så lovande ut. Även om jag tränar tre gånger i veckan och har ett grymt socialt nätverk jag kan tala högt och lågt med, väger depressionens fula kusiner dålig dygnsrytm, matvana och alkoholkonsumtion tyngre och slår över mot en äldre ålder. När går kroppens terrorgrupper till attack mot min korrupta hjärnbalk och ser till att jag ger mig det lugn jag så behöver?

One Response to “Kroppsåldern”

  1. Lotus Says:

    Var räknar man ut sånt?


Kommentera

