Home

Just another manic monday…

8 december, 2008

Bloggen har blivit någon slags kanal för att få ur mig all svärta. Och det får vara så. Jag får vara fjorton år igen och skriva om hjärta och smärta även om det var det sista jag ville det skulle tas upp här…

Det är precis innan staden vaknar till liv, runt fyra tiden, som verkligheten luckras upp och blir transparent. Eller precis innan jag ska göra något bra för mig – skriva ett paper, träna, repa… det är då mitt mod faller och in under täcket. Hur jag vet den befriande känslan när något är avklarat, hur man vet att man är på väg någonstans, inte viktigt vart, men på väg med en rakare rygg. Synen klarnar, man kan ta på sakerna igen.

Besvikelsen över att inte hålla vad man lovat sig själv… att inte kunna lita på sig själv. Den mer än rätta anledningen till att tröttna på mig när jag alltid kommer försent eller tar på mig saker men inte slutför dem. Hur lyssnar man till sin ärlighet? Jag blir knäpp och låter lättjan bli min anförare. Torkad fradga bultar i mina käkfästen och smaken av mögligt saliv.

“Rensa ut, börja om” tänker jag. Skit i allt – sluta banden, skolan, jobben, flytta till Gruvebo, stäng av mobilen, cykla fem mil, spela in några låtar och var nöjd med det, sätta sig själv i första hand.

bild682.jpg

Men det är måndag morgon och en ny praktikvecka på ingång. Två timmars sömn och sedan på med det falskt glada leendet, mer tanke på hur att se ut för att dölja än stå i nuet och koncentrera sig på det som är viktigt för stunden. Allt pockar på ens uppmärksamhet. Transparens.

One Response to “Just another manic monday…”


  1. Fan jag känner igen mig. Ja det gör jag.


Kommentera

