Home

Mellan någon slags humor och något slags allvar

27 november, 2008

Ibland dyker det upp små meddelande, antingen via sms eller mail, som min mor tycker är ofantligt roliga. Denna kultur av roliga historier och bilder är något jag endast ägnar mig åt när jag kollar in fjantiga klipp på youtube eller likvärdig sida. Så här lyder ett sms jag fick idag:

bild12.png

En annan dag, denna gång via mail, fick jag det här vidarebefordrat från mams:

bild22.png

Annelie är min moster, mammas lillasyster. Hon älskar sådan här humor och är förmodligen den som inspirerar mamma till att skicka terror-sms om skäggiga gamla äckel. För oss i familjen är hon lika med “Hej vad det går mellan pattar och lår!” och sen hennes avgrundsroliga skratt på det. Jag har ju inte den här knull-humorn direkt som de flesta andra i min släkt men jag kan tycka det är sjukt roligt när de drar igång massa sletna skämt som inte ens är särskilt underhållande. Det är snarare kontexten som är det roliga.

*

Har suttit i två timmar och rensat mitt gamla tangentbord. Det är det enda vettiga jag gjort idag. Och att jag plockade undan så jag kan dammsuga imorgon. Har i och för sig skrivit en annons så jag kan sälja min G5:a. Det skulle råda tillfällig bot.

Min bror skickar ett argt brev om att jag måste rycka upp mig. “Flytta hem”, är hans råd. Ta ett jobb i ett år i Växjö, bo hemma och få ordning på ditt liv. Jag förstår resonemanget, men jag känner mig lite som han i elefantröven. Brodern är en i mängden som ryter till. Så jag ställer mig i kören och övar stämman.

Kommentera

