Home

Glöm inte ljuset. Glöm inte ljuset. Lägenhten brinner. Inte alls.

6 november, 2008

Mood: Headbake
Music: Kristofer Åström – ”Until tomorrow” från albumet SO MUCH FOR STAYING ALIVE

Jag ligger med nedre delen av låren mot bordskanten, nacken dubbelvikt i någon slags giraffställning och ryggen krökt som Adolf Hitlers döda kuk.

Jag kan inte sova. Eller jag kan sova om jag lägger mig. Men jag sitter uppe och plågar mig själv ytterligare en natt. Förnuft? Vad är det? Något man pratade om under upplysningen för trehundra år sen. Va fan jag är så trött på mig själv. Jag har inte lämnat in något vettigt i skolan sen innan sommaren. Jag njuter av de lektioner jag lyckas ta mig till men fettar upp ångern rejällt när jag ligger två dagar i sängen för att jag skäms. Men va fan, om en vecka mår man bra igen och så tutar man o kör tills kroppen inte orkar mer, sedan är man nere i råttboet och äter kattskit ytterligare en vecka.

Min medicin gör mig snurrig, för jag glömmer den allt som oftast.

Men jag glädjs åt att idag ha bäddat sängen, gjort en termos med kaffe som jag tog med till skolan och bjöd på, för att till slut komma på att Emelia skickade mig ett mess om att mitt avsnitt i Andra avenyn skulle sändas i veckan. Och så var det idag. Fy fan va jag inte ser sliten ut! Jag tänkte att de skulle zooma in mina glåmiga ögon och sminkbelagda armväck med gula stickhål i hela armen. Jag vill vara mer skådespelare. Jag vill vara mer överhuvudtaget.


Kommentera

