Home

Krockdocka

6 augusti, 2008

Location: i sängen hemma
Mood: vansklig
Music: Wagon

I dagarna tre har jag legat i sängen och gjort mig illa och trött på allt. Jag vill komma ur den här ekonomiska knipan. Jag hatar det, låna pengar som en gammal egendomslös.

Pappa sa att hans släktsida hade en historia av depression. Kul. Det passar ju in.

Fortfarande ekar Inger Björneloos ord; men det är ju bara att skärpa sig?!? För deprimerade lärare kan vi inte ha. Hon hade ingen förståelse. Många har ingen förståelse. Många vet hur det känns och är och kan relatera till det, men inte när det maler på år ut och in. För det är ju bara att skärpa sig, och så drar man upp sig och tar tag i allt. Det kanske bara är jävligt manligt. Att inte kunna ta hand om sig själv. Att ha en morsa som fixar allt, en kvinna som ser till att man kommer upp, en tjej som ordnar med det mesta. Ähh, jag vet i fan…

Faktan kvarstår i min lägenhet. Blommor av mögel och halvt påslagen tv surrar. Jag kan inte skilja mellan tv och tinnitus. Sen hör jag små skratt som kommer från min kropp. Jag tänker att jag ser ut som kommisarie Dreyufus i Rosa Pantern. HIhi, med blinkande ögon liksom.

Och jag har världens största finne i pallet, på höger ögonbryn. Jag ser ut som Lucifer själv.

Vid halv elva igår, stack jag till Underjorden. Ewa och Kicki och lite annat folk hade dragit ihop en fest med temat “deppa över att semestern är slut, eller bara hänga”. Drinkarna var givetvis slut när jag kom, men Ewa hade varit så göllig att spara en Mojitos till mig. Jag drog i mig tre öl på raken. Jag var packad på noll sekunder. Det var så jävla skönt att lyssna på sleten musik och dansa. En liten båt åkte ner i min hals. Tröttheten spred sig men jag ville inte riktigt hem. De flesta droppade av. INga mer spårvagnar gick. Jag traskade hem halvt stukad. Jag somnade inte förrän vid fem och gick aldrig upp. Jag har lämnat sängen för lite mat bara, annars har jag legat här och kollat på film, Gitarrmongot och The hills have eyes II. Det får väl bli en tredje snart. När skolan börjar ska jag och Max börja med badmintonen igen, det ska bli sjukt kul. Då hoppas jag jag kan komma igång att träna lite mer.

I helgen är det Way Out West. Alla ska dit. Jag väntar på att få jobb så jag kan kokmma in gratis. Vi får se. Jag hatar att inte ha några pengar, eller tillräckligt lärt mig hur att leva knapert eller på inget alls.

Nä fuck hela världen nu. Jag har ingen bra dag. Hjärtat vill börja träna. Jag ska nog ut och rasta det lite.


Kommentera

