Home

Tragedi

19 juli, 2008

Location: Fucktown
Mood: inurad
Music: Tragedy – ”Point of no return” från albumet TRAGEDY

Sjukt trött på allt gnäll. Jag och alla andra.
Vill bara dränka min skalle i vanvettigt kaos, inte för att glömma något men bli påmind att hjärtslagen fortfarande tickar i mitt bröst och dansstegen flätar benen i mörkret. Jag ser alltid den ljusa framtiden ur den svarta nutiden, men lär mig aldrig vända på det.

Jag kom på varför jag kan bli så sjukt irriterad på moren min. Hon gör ju inte det hon vill göra, borde göra. Hennes liv är bara halvt kommet men ändå ser det ut som om hon gett upp och accepterat att streta i skit hon inte skitit. Men irritationen ligger ju inte i hennes beteende utan för att jag ser att jag gör likadant. Vi är båda drömmare med dålig pondus, som hellre tar skiten och biter samman med en vetskap att det sätt man själv skulle gjort hade varit bättre. Jag ser att jag accepterar att mitt liv inte blir det liv jag vill att det ska bli.

Nu håller de här sakerna mig om livet:
– Linus och Erikas Eskil, Henkes och Emelies Bianca. De upplever något nytt.
– Mina och Tommys planer på gatumuscierande. Ingen kommer sett dess like.


Kommentera

