Home

Digital era

25 juni, 2008

Location: I fotöljen hemma
Mood: shattered
Music: The Afghan Whigs – ”Crime scene part one” från albumet BLACK LOVE

Min lilla lilla tv från Telefunken har blivit fett knullad av 130 kanaler som nyss kom innanför dörren. Bilden har nog blivit bättre men när man sitter allt för långt iväg ser man ändå ingen skillnad från förr. På mycket länge la jag så mycket ork på försäljarens argument att jag faktiskt sa ja och Kalle Ederfors som underskrift.

Började gå bredvid igår. Jag kom inrusande fem över sju, svettig som fan av att ha skejtat i den vidunderliga blåsten. Dessutom kom jag upp på fel berg och skrek min hals blodig när jag så insåg det. Sen visar det ju sig givetvis att jag skulle börja jobba kl 14 istället. Men de var vänliga nog att låta mig gå bredvid dagpasset i alla fall. Vibbarna jag ger är ju inte särskilt bra – försenad och fel pass. Jaja, det kan bara bli bättre.

Annars är ekonomin det enda som jagar mig. Jag står i misär upp till halsen. Dessutom har jag inte lämnat in alla skoluppgifter ännu. Jag får inget CSN kan jag ge mig fan på. Det här är allvarligt, men jag jag flyger runt i någon slags bubbla någon meter ovanför mig och nynnar, förhoppande att det är inte jag, det där jävla miffot. Men det är jag och jag tänker på hur jag ska ordna det här men kommer inte långt förrän jag blir störd av att jag glömt göra något. Jag vill bara stanna tiden, gå ur den, rätta till sakerna, gå in igen och sätta igång tiden igen.

Midsommaren var förträfflig, eller vad sägs om folkpark, orientalisk midsommar dans, flödande alkohol, regn och sol om vartannat med ett avslutande dop i en dyig insjö medan solen går upp. Helgen fick mig att koppla bort och fick mig att andas lite lättare men nu känns det ganska mycket som innan ändå.

Men det blir la bra? Ja, jag ägnar mig åt att jobba hela sommaren, försöker ignorera alla fina musikhändelser och väntar till nästa sommar. Då ska jag fan va ledig. Ledig som fan ska jag va.


Kommentera

