Home

Bianca, you’re mostly welcome

13 juni, 2008

Location: Peekaboo Studio
Mood: Pretty vacant
Music: Mötley Crüe – ”Looks that kill” från albumet SHOUT AT THE DEVIL

Hey ho let’s go. Vi sitter inkvarterade i två vinröda soffor med slitet skinn. D-takten är total vilket är det bästa som finns, men vi funderar samtidigt hur vi ska lösa det här med matchen Sverige – Spanien imorgon vid kl 18. Vi vill ju alla se den men vettifan om vi hinner… Johan föreslog att vi börjar tidigt som fan men, hmm… Ja om de orkar så. Jag ska i alla fall träffa Max ikväll och med honom Niko, Anna och Emelia efter det här.

Jag är luspank. Kvalstrena i min säng är fan rikare än mig. Skatteåterbäringen, vart är du?!? Igår pantade jag allt som gick att panta. 98:-. Mycket öl, mycket dåligt-för-miljön-vatten och en och annan dansk eller tysk öl som prompt vägrade bli registrerad. Sen blev det hela, skalade tomater i konservburk och paprika för hela slanten.

Sen i måndags började jag på Kokongen igen, förskolan jag är på. Då kom jag sent en och en halv timme för jag trodde det var nästa vecka jag började. Dagen därefter var jag så väck i huvudet att jag trodde jag vaknade upp hos ett tjackludder med mögelodlingar i varenda hörn. Tjackluddret var jag visade det sig sedemera, varpå jag slängde mig in i duschen och skrek fan fan fan i takt till en esoterisk Tom Waits. Sen skets sig allt och jag böla som ett litet barn på Wieselgrensplatsen och förklarade i telefon hur illa till mods jag kände mig över att jag var så sen till jobbet för arbetskamraterna. De förstod och lät mig återvända hem. Onsdag och torsdag skärpte jag mig som fan och kom i tid, vilket gjorde i alla fall mina dagar lite bättre. Niko har varit den morsa hon brukar vara för Hannes och ringt på morgnarna och skrikit (vänligt) att jag ska upp, och jag har sömndrucket lytt.

Men ovanan att ligga i sängen med datorn på magen varenda kväll hela veckan har förstört mitt sinne för humor och gjort mig dyspotisk. Jag tror jag snart halkar in i gamla vanor att skita i att komma i tid. Jobb en vecka och redan liggande i rännstenen.

Och Emelie blev en mamma. Henrik blev en pappa. Mappa, pamma och hela skiten. Bianca ska göra deras liv till ett helvete, och kanske, kanske, lite underbart någon gång ibland… Hurra för dem!

Over & out –—>


Kommentera

