Home

Det regnar i Bern

11 juni, 2008

Mood: Förrvirrad
Music: David Bowie – ”Heroes” från albumet ”HEROES”

Slutade tolv och stack hem. Nu skulle jag göra allt vettigt som jag skulle gjort allt vettigt igår som jag skulle gjort allt i förrgår. Men icke, jag lagar inte ens mat till mig själv.

Pantade för jag inte har mer pengar. 98 spänn. Samma mat i fem dagar. Priserna på maten har stigit. Det här är vad jag förmodar bara början. Räntorna stiger, nittiotalet är tillbaka. Fyrtiotalisterna blir fler och fler.

Jag har ett fint kök. När jag nu inte har några pengar ska jag åka till målarbutuken och hämta min färg som stått i flera månader och bara väntat. Sen ger jag mig an golvet. Hacka, hacka, hacka.


Kommentera

