Home

Törnrosa on Setralin

10 juni, 2008

Location: infront of my mindbarrell
Mood: blackened eyes
Music: Sepultura – ”Refuse/Resist” från albumet CHAOS A.D

Hela dagen har gått åt helvete. Det ända som kan rädda mig är en gastkramande match mellan Sverige och Grekland. Vinst eller inte spelar ingen roll. Jag har investerat mitt känsloregister i det idag.

Jag vaknade och allt kunde ha varit fint. Tio i åtta och i god tid till att ta lokaltrafiken till jobbet. Men så satte jag klockan på en halvtimme till och kröp djupt in bland sönderbitna drömmar. Strax innan tio, tjugo minuter efter att jag skulle stått ute på Bikupan, vaknar jag så igen och jag skriker FAN i hela lägenheten för varje steg jag tog mellan McDonalds-parasoll, tidningshögar och snodda filtar. Beger mig och på vägen ringer bemaninningen och undrar vart tusan jag är. Jag kan inte förklara och så känner jag hur gråten är på väg.

Och så har det varit hela dagen. Jag ringde återbud för mitt illa till mods och åkte hem igen. Har legat i sängen hela jävla dagen och känt psykbryt. Jag ska städa nu. Nu ska jag städa.


Kommentera

