Home

Barn, sol och ölhäveri

13 maj, 2008

Location: höme, Gårda city
Mood: stel och lite oförberedd
Music: Crucifix – ”Prejudice” från albumet DEHUMANIZATION

Läste igenom statusen jag fyllt i de senaste månaderna och börjar få en bild av att jag är lite väl härjig med mig själv.

Imorgon kommer min VFU-ledare på besök. Jag har inte varit nervös alls, inte ens tänkt på att han faktiskt ska komma. Har inte kommit på hur jag ska genomföra Röris, men vet att det går bra, bara jag litar på min erfarenhet och kunskap. Mest trevligt ska det bli att träffa honom och prata med honom om min skoltid. Jag kommer nog få ut lite ångest över allt jag ännu inte lämnat in, känna peppen och faktiskt avsluta dem. Jag blev nästan klar med Lekens möjligheter. Jag är slapp, det vet jag, men det har varit så mycket som jag gjort istället för att tänka på skolan. Det är inte bra, men tänker att jag kommer bli bättre efter ett tag. Jag fixar ju upp mitt liv nu känns det ändå som.

Filippa och Ville var här. Det var såå himla härligt att träffa dem. Har varit ute med dem och Max hela dagarna (förutom att jag härjat runt i hela stan hit och dit lite då och då.)

Mattias hade releasefest för sin debutroman. Har läst halva nu. Det är en bok med stark stilistisk ram och med humor som bubblar under ytan. Får se vad det utvecklar sig till. Vi spelade med Think-box, det var skitkul, men jag kände mig lite ensam där bak. Nästa gång får vi vara lite uppmärksamma på det.

Nä fan sova nu då. Upp om fem timmar. Har sagt mig själv att komma i tid till VFU:n åtminstone två gånger den här veckan.


Kommentera

