Home

Snapped spine

28 april, 2008

Location: höme, Gårda city
Mood: hungrig och fundersam
Music: Guns n’ Roses – ”You could be mine” från albumet USE YOUR ILLUSION II

På trean ska de visa The Sarah O’Connor Chronicles. Det ser vedervärdigt ut. Som när de gjorde följetång av The Shining. Att jag ens orkar klaga, det finns värre saker, som att jag undrar hur mycket reklam som visas på ett dygn i trean eller nån liknande skitkanal. Jag tror jag ska ägna en hel dag åt att kolla på en och samma kanal och ta tiden. Det här är sånt jag kan störa ihjäl mig på. Samma sak med hur lärarutbildningen i Göteborg ljugit studenter rakt upp i ansiktet. Det är kanske små saker men så jävla irriterande. Vad kan man mer störa sig på? Det är ju inte långt kvar tills jag är gammal gubbe. Jag har ju redan bestämt att jag ska vara en sån jävla gnällgubbe som kommer på något nytt att skrika åt varje morgon man öppnar morgontidningen och av hysterin så spiller man kaffet i knät och bränner sig, varje dag dessutom. Mina barnbarn ska jag tycka är oförskämda som inte har koll på vilka Reagan Youth var och försöker dansa jazzdans bara för att jag under två terminer tog lektioner som trettonåring.

Jag har legat med datorn (tråkigt knull) i två timmar för att leta recept på paj men när jag nu bestämt mig orkar jag inte gå ut, fastän jag hungrar ihjäl. Jag tror det har att göra med att smälla ihop allt som håller mig kvar lite. Och att jag är rädd att svimma av hunger vid citronträdet för 19 000:- inne på Ica Focus.

Inatt sov jag tre timmar. Det var tre timmar terapisession för mig. När jag vaknade tyckte jag att saker såg enkla ut. Men nu är det stökigt igen, ser knappt teven.

Nä nu blir det paprikapaj. Imorgon ska ja göra grekisk paj och på onsdag ska jag äta tandori quorn. Eller tvärtom. Paj är så jävla gott hur som helst.


Kommentera

