Home

Falling down down down and then recover

3 april, 2008

Location: höme. Gårda city
Mood: svidande stringkalsonger
Music: Melvins – ”Civilised worm” från albumet A SENSILE ANIMAL

I tisdags skulle jag ha drama. Jag sov till ett kanske.
Igår skulle jag till Ugglum för VFU-träff. Jag sov till tre.
Imorgon är det gitarr och föreläsning. Jag får inte försova mig.

Något har hänt med mig sedan klockan ändrades. Allt går så fort fram. När jag tror klockan slår tolv är hon fyra. Tidigare också, javisst – men det här är ju extremt. Jag kan inte tänka klart. Att falla och falla för att sedan återhämta mig, det har jag alltid klarat av utan problem. Men den här gången måste ett aktivt val till för att jag ska kunna ta mig upp. Annras rasar jag. Annars kanske jag får en allvarlig sjukdom.

En sjukdom har jag redan. Jag konstaterade det efter att Max idag skickade en artikel om effekterna av datorberoende. Jag tror att jag är datorberoende. Så idag partionerade jag bort Windows så jag inte kan spela mer. Sedan funderar jag på att be någon skriva in ett lösenord så jag på vardagar bara kan använda den till kl 23.

Imorgon åker Icos-grabbsen på en liten turné med Fall of Efrafa. Fan va jag hade vela hänga med. När jag igår efter att ha repat med Think-box satt kvar i soffan i repan och gjorde klart omslaget till Think-box, steg Icos in för ett sista rep innan resan. Varenda gång jag hör de där låtarna smälter jag. Jag vet inte vad det är – ångest, desperation, glädje, lycka. Det är en klar vattenkälla som jag liksom rinner med i.

Think-box spelar in i slutet av maj. Är så jäkla pepp och spänd på hur resultatet blir. Jag vill ut och spela nu! Det är ju det bästa jag vet. Att med goda goda vänner göra sitt allt för att må väl i musiken.
Men jag lät droppen rinna över. Matte och Henke hr under lång tid stört ihjäl sig på mitt alltid-komma-försent-beteende och barnrumperi. Så nu kanske man går skilda vägar. Det gör mig illa. Men det här hänger ju ihop med hur jag är mot allt och alla andra. Det var ju därför jag fick flytta från Hisingen. Jag känner inte hur jag beter mig. Ska sätta mig ner för att gå igenom vad jag vill ha ut av livet. Se mig hur andra ser mig. Se mig hur jag ser mig. BIlderna kommer vara skrikande olika. Men det är väl bara snack. Snack men ingen verkstad.

Och Protestera. Vi kommer ju aldrig igång… Fast jag vet att skivan kommer låta hur bra som helst. Vill bara inte stressa in och lägga skiten och sen efteråt vara nöjd men missnöjd för att ljuden inte blev som man ville. Jag vill ha ett rikgtigt rivit ljud den här gången, en riktig pungkrossare, en riktig clittwistare.Och det kommer det. Repa snarast bara.

Hade inbrott i repan för någon vecka sen. Så nu är det nya lås och ett falköga på saker och dörrar. Varit lite mycket sånt nu för att jag ska låta bli att bry mig. På festen på Gårda tog de ju min SM-58 och Johans SM-57. De stod framför mig hela kvällen. Tog kort också. Så mellan 00.36 och 01.09 har någon jävel tait mickarna och dragit sin väg. Är det någon som vet något så säg till. Jag blir inte förbannad över ATT saker snos för det har jag ju själv gjort så många gånger. Det är väl bara att man tänker att det inte ska hända på en replokalsfest där alla känner alla. Tydligen inte.


Kommentera

