Home

Resumé

26 mars, 2008

Location: höme
Mood: headache and soar eyes but calm
Music: David Gray – ”Please forgive me” från albumet WHITE LADDER

Fem år gamla kort. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag är en blödig människa när det gäller passager fångade på kort. Som att jag lever mig in. Jag kan kolla på ett gäng kort, oavsett händelse. Sedan bläddar jag igenom det en gång till, för att liksom känna att det faktiskt hände, erinra vad som sas, skrattades, vidrördes. Sedan ytterligare en gång.

Jag har ignorerat Jakan sen jag slutade. Inga kort. Skrivböckerna lagda i gamla lådor. Skrivkrampen påtaglig. Jag har inte gjort ett ärligt försök på säkert tre år. Om inte längre. Det gäckar mig. Och vart alla människorna är, och vad de gör. Som att jag blir svartsjuk på att jag inte fick eller kunde vara kvar i deras liv, även om det var människor jag inte har något gemmensamt med.

Jag har mer eller mindre hela helgen tänkt på att hångla. Och att få ett barn och gifta mig. Eller gifta sig vett i fan… Hur som helst går jag omkring och tycker att allt är ganska ballt ändå. Nu kom ju snön också. Och skorna blir blöta men det skiter jag i. Det gnistrar i ögonen, billjuden inbäddade. Imorgon är det slask med diskant i. Mulen himmel. Man kan alltid spela krigsspel. Eller hitta Frankensteins brutta.

Ser fram emot föreställningarna på torsdag och fredag. Barn i ålern tre till fem får följa med oss på Harry Fugas sökande efter sin stulna musikväska.

Dessutom spelar jag på Kontiki på fredag. Soul. Live Operator. Kristoffer och munspelet. Hanna och de galna trumsolona. Daniels Motownbas. Fredriks finurliga leende i fingrarna. Emmas körande och Elisabeths doobidooande. Och så jag. Med den ostämda gitarren och mina taktfasta ben stampande i marken.

Det blir nog bra det där med nostalgin och svartsjukan och hånglandet. Konserterna kommer gå bra oavsett. Jag skäms att säga det, men vid såndana tillfällen kan jag känna mig HIGH ON LIFE. Hahaha…


Kommentera

