Home

Tro inte man kommer undan

3 mars, 2008

Location: Fröken Olssons
Mood: Flackande tankar
Music: Sonny – ”Mora” från en DEMO

Jaha. Dagen kan i stora drag sammanfattas så här:

Ingen VFU, skriva tenta istället.

Försenad till psykiatern, hoppar på femman.

Kontrollanterna kommer. Jag har skickat ett mess men till Västtrafiks digitala rösttidtabell. “Jag förstod inte vad du sa”, kan jag tänka mig att den digitala kärringjävlen sa när det kom. Jag önskade mest att jag var en digital krukväxt som låg i en IKEA-kasse på väg hem till nån satans brat. 800:-. Fin present.

Ironin ligger i det hela då jag igår åkte hem efter en underbar middag med Max på Hagabion att kontrollanter hoppade på. Jag hade somnat men vaknade upp precis när jag skulle av och bara gick av. De la ingen notis om mig, även om de var två meter ifrån mig. På flera timmar kunde jag inte tro att det var sant, hur glad som helst att ha undsluppit. Så idag när jag skriver ett mess till Max om händelsen, dyker de jävlarna upp och fuckar upp allt. Då kunde skiten redan hänt mig igår, eller? Må Satans kuk knulla deras rättfärdiga hjärnor. Får ringa och kolla om det går att fixa på något sätt.

Oj vad mycket det blev av det där nu då… Hur som helst. Det är ju omöjligt att skriva ca åtta sidor tenta tills ikväll kl 00:00, men jag ska givetvis, tidsoptimist som jag är, ge mig an och skicka in ett redan havererat skepp med ett gäng illegala invandrare som blir skjutna nära gränsen vid landgången.

Så nu sitter jag på Fröken Olssons fik och är cityfräsch. Bättre det än dekadent småstadsbo som bor i en lägenhet full med skräp. Det tar jag sen.

Jag har haft fem identiteter idag. Dekadent tiddsopmimist, blåst tonåring, terapisökande nervvrak, lärarstuderande djuping och cityfräsch metrosexuell. Jag avslutar det hela med att som sjätte identiet vara dedakdent pessimist innan jag lägger mig.

Att bara dra iväg ett tag. Sitta i skogen och andas. Blåsa liv i urverket, strypa de grå kavajerna.


Kommentera

