Home

En hel kväll inget gjort

2 mars, 2008

Mood: Stressed and pissed and guttered and longing to rest
Music: Think-box ”Living is a bitch” från första DEMOSKIVAN

Lite snabbt då… Har inte skrivit ett ord på omtentan. Inte ett ord. Vad är det för slapphet. Jag blev pigg nu vid elva typ… Och jag som ska upp till sex imorgon… Detta jävla planerande, detta jävla inte utföra något.

Helgen då? Koloni fyllde fyra. Jag kom dit ganska sent. Väl där stod Emelia, Anna, Pam och Ewa där. Jag stod med min öl i handen. Hej, hej. Sen gick det ganska snabbt. Vi lämnade The Bugs och de andra banden bakom oss och ut i snöovädret. Anna Rosenknopp fick för sig att det inte var någon bra idé att traska i det mer än nödvändigt så vi tog en livräddar-mast på tre meter och drog hem till mig (knäckt och oanvändbar.) Nu har jag ett avgasrör, en livräddar-mast och fyra stycken Roll-ups med medicinreklam på. Min lägenhet är en skrothög. När jag skriver om det låter det så mysigt… men att sitta i det är ju en helt annan sak.
Hur som helst. Lördagen kom. Vi pratade om livet och att man måste sluta med att må bad. Zenbudishm var en utv’g tyckte Anna. Allt är ett flöde, jag kallar det brus – och det måste man förhålla sig till. Låt det rinna av. Ja.

Lördag försvann. Mr. Hjorton och jag tog en middag på Mother India. Jag hämtade ut lite till medicin. Sen hem igen. Inget vettigt gjort. Sen den 27:e släpptes min omtenta och jag har inte skrivit ett enda ord på det. Imorgon ska det vara inne. Varför gör jag så här? Morfar ringde i morse. Man måste plugga tycker han. Jonna pluggade ju vettet ur sig. Det är så småländskt på något vis, – “i ditt anletes svett.” Han tänker att ju mer jag läser desto smartare blir jag, desto bättre jobb kommer jag få, desto mer pengar kommer jag alstra. Han räknar inte med det jag redan kan och att jag finner studerandet mest viktigt i diskussion och samspelet med andra människor. Jag har säkert fel, men det känns som att han tänker så för att han inte haft chans att plugga så mycket, att det är något abstrakt och att det är så han ser kunskap, att det är något man läser sig till.

Idag då? Skulle upp till åtta och skriva men jag skrev inget för jag sov till elva. Men jag var tvungen att ge mig ut i solen i Max. Jag kunde inte ha den där lägenhetslukten i min kropp. Åt en så jävla god lasagne på Hagabion. Jag gick i solen. Jag gick i solen. Max åkte hem. Jag åkte hem. Somnade och missade en timme av att repa med Think-box. Hemma igen. Gör inte ett skit på timmar. Fan. Timmarna. Tiden. Tiderna. Kamaxeln måste repareras.


Kommentera

