Home

An initial beergut

28 februari, 2008

Location: höme, Gårda city
Mood: one step forward, two steps back – two steps forward, on step back
Music: Henry Fiat’s Open Sore – ”Midlife Riot” från albumet THE PARALLEL UNIVERSE OF HENRY FIAT*S OPEN SOAR

Förra inlägget kommer jag nog tillbaka till… handlar mest om att jag tittade på du är vad du äter…

Dricker krav-öl. Emanuell hade väl skrattat ihjäl sig, eller har jag fel Niko? Så… jag dricker Krav-öl och veteöl. Kan inte bestämma mig om jag ska iväg. Jo det ska jag. Men jag vill inte ut till Kolonis fyra-årsdag om jag inte kommer in… Dessutom måste en runt tio sidor lång tenta lämnas in på måndag. Hur fan jag ska få ihop det vet i fan.

Fuck… måste betala räkningarna… annars blir det som förra månaden…

Så…

Första VFU-veckan har varit riktigt kul, men jag hittar inte min självklara plats som jag brukar. Hunsar runt, bakom de andra, rädd att uttrycka mig. Har försovit mig minst en timme varje dag… varje dag! Det är inte klokt. Får ta igen det i nästa vecka.

Tänker på sommaren. Vad kommer det bli av den? Kommer ju inte ha ett jävla öre. Ska man iväg med Icos och Protestera så känns det mest som en illusion att jag ska ro det i land… Får väl låna ihop pengar… Allt som oftast har jag svårt att leva efter mors devis att göra det viktiga först och det roliga sen. De två elementen går ihop för mig, har jag inte roligt är det inte viktigt – musik är roligt, alltså är musik viktigt. Jag måste spela för att leva. That’s it. Klart jag inte ska leva som en idiot för det, men jag strävar efter så ofta som möjligt ge mig av på spelningar.

Känner mig rätt rastlös. Ska ta en cigg med de andra och dricka några öl. Kanske svänga på höfterna lite, tänka att jag är en idiot, men en glad sådan – för tillfället.


Kommentera

