Home

Jag pudrar min näsa

24 februari, 2008

Location: bortanför resonligheten
Mood: moody
Music: Frida Snell & Freddie Wadling – ”Flow my ashes” från tv-programmet KOBRA

VFU – Verksamhetsförlagd undervisning, står för dörren. I två veckor åker jag till Sävedalen för att utföra uppgifter vi fått oss tilldelade från skolan. En av vardera drama-, rytmik- och musikövning.

Att göra dessa övningar med människor som har samma mål känns tryggt, men när man kommer ut i verksamheten känner jag inte att jag har samma plats. Det är i och för sig därför jag ska pröva mig fram osv, men jag är så ivrig, vill känna mig trygg i arbetsrollen redan nu…

Yäyä… Erik brodern var här och hälsade på. Hade vänner med sig, trevligt. Men på lördagen var jag lite väl seg och kände inte för att träffa människor direkt så jag valde att stanna hemma. Nästa vecka har Jonna bjudit familjen på pizza på Venezia i Växjö. Jag tror att de ska säga att jag ska bli morbror.

Fyller år i morgon. Har inte planerat något men kanske att man ska bjuda vännerna på en middag här hemma… Man börjar bli stor till åldern. Men int fan i hjärtat.

Det är ett vemod hängande i luften. Ett hängande vemod i luften.


Kommentera

