Home

Eftersläntraren

22 februari, 2008

Mood: Heart up in throat
Music: Gwar – ”Meat Sandwich” från albumet RAGNAROK

Teletubbies har TV apparater i sina magar. De skriker aaahhh, oohhhh och iiii – hi hi hi!. Varför låter så jävla många figurer i barnprogram som om de går på metadon och speed på samma gång? Stackars ungar, fattar de inte att de kommer bli drogberoende när de blir stora? Speciellt de där programmen som är dubbade. Nä, nu kommer samma unge igen. -“Hej, mitt namn är Kim och min mamma är sångerska och hon tycker om att sjunga. Min faster sjunger. Min kusin sjunger. Och jag sjunger också.” Med täppt näsa och dubbad röst försöker hon övertyga mig om att hon är glad. Men hon krystar ju fram skratten. -“Hahaha, hahaha.” Nä, jag ska sluta. Det bejakar väl fantasin antar jag. Nä nu kommer de igen, Teletubbisarna. Nu får de fan lägga av. Jag stänger av TV:n och lyssnar på musik istället.

Skägget åkte av. Jag skulle ju bara duscha och se till att inte se ut som en bäver i käften men så blev allt fel. Jag har ingen trimmer så jag slant och drog väck en jävla bit. Försökte fixa det men då blev det fel någon annanstans. Så nu är det back to babyface. Men det är väl ok.

Förhoppningsvis målar jag om lägenheten i helgen. Måste bara bestämma vilken färg och sedan hämta den. Jag ska göra min avocado-lägenhet igen. Och Erik dyker upp. Härligt, men jag känner att en viss ölstrupe kommer be mig hänga med honom och bli redlös på någon krog. Jag som skulle ha en vit helg. Vi får se. Det kanske slutar med att vi ligger och röker ner oss på det tomma golvet i vardagsrummet hemma hos mig och sniffar på färgburkarna. Vi kanske vaknar upp helt gröna. Vi kanske går ut och invaderar Göteborg – Teenagers from Mars, we don’t care.


Kommentera

