Home

I ett crecendo av golvmoppsdans

10 februari, 2008

Location: höme, Gårda city
Mood: gloomy
Music: Satyricon – ”Mother North” from the album NEMESIS DIVINA

De här två dagarna har varit årets kanske slappaste dagar hittills. Det kommer bli svårslaget. Spelade med Protestera i fredags. Hur kul som helst. Mycket bra band, Fredagen den 13, M:40, Raging Speedhorn och Victims. Efter kanske en öl för mycket var det dags att städa och då åkte golvmopparna fram, samt ABBA-skivan. Jävlar va vi dansade. Hela natten avslutades med gitarr och tvåmanna-allsång i en garderob hos Kicki.
När jag och Niko kom hem vet jag inte, men vi mådde bra i alla fall. Var förbi 7/11 först och köpte snus och chockolade. Jag skämtade med expediten när han frågade om det var allt, varpå jag pekar på dricks-koppen och menar på att den ser intressant ut. Han sneglar bittert med sina fuck you-ögon och häller ut mynten på disken och undrar hur mycket jag ska ge för det. Nada säger jag. Precis i det ögonblicket ser jag en tjuga ligga på golvet. Jag plockar upp den och kör upp det i fejjan på honom och ler tillbaka med mina fuck you-ögon och säger att jag inte behöver hans jävla mynt.

Jag tror vi vaknade vid tre, glodde på några filmer men gick inte upp förrän sju på kvällen. Då tog man en promenix till pezzerian och glodde på en tavla med hunkiga Hollywood-skådespelare. Tillsammans med pezzan spisades Trailer Park boys. Vid tio tiden handlade vi middag och lagade jävligt go mat. Unkna knölar under jord, qourn-filéer och pickles-gurka kunde inte sitta bättre. Hmm, kollade på ytterliggare två filmer. Somnade runt sju, halv åtta.

Idag gick vi upp vid fyra efter att ha vaknat och somnat om vartannat. Det har mest varit ett jävla brölande däremellan. Jag undrar om man sagt något som helst vettigt.
Om en halvtimma är det rep. Sen vet jag inte. Jag måste fan lägga mig i tid idag. Imorgon är jag tillbaka i vardagen. Jag vill träffa Max och höra på hans planer på att flytta ut i en stuga där han mest ska ägna sig åt att titta på Postorderlotteriet och mysa. Jag tror jag behöver det också.


Kommentera

