Home

Imbicill sängliggare

7 februari, 2008

Location: höme
Mood: grinding inside
Music: Phobia – ”Death to false punks” från albumet CRUEL

Vill vi veta vad jag gjort idag då?

Ok.

Nada, inget, nothing, asnjeri, لا أحد.

Jag har legat i sänge HELA jävla dagen. Usch vad ointressant… Jag kan skriva vad jag drömde…

Det var fest. Alla vänner vara samlade. Sara, en vän, kom in och satte sig. Snart blev det olustig stämning, för Olof, en annan vän, vägrade hälsa på henne. Till slut blir det ohållbart och hon börjar gråta. Maya och Emelia, två andra vänner, ledde henne in i ett sovrum och försökte förstå vad det var. Snart kommer de ut ur rummet igen och ber Olof hälsa på Sara. När han kommer ut igen går han till bordet, sveper ett glas vin med tårar i ögonen, för att sedan gå sin väg. Vi andra försöker ropa tillbaka honom men icke. När jag kommer in i sovrummet ligger Sara där och storgråter. Jag frågar vad de pratade om. “Han sa att jag inte hade några fina bröst längre.” Olikt Olof tyckte jag, men tog henne för hennes ord.

Sen minns jag inte mer.

En vecka försent, nu ska jag betala räkningarna. Och beställa böcker.Imorgon spelar Protestera på Underjorden igen, denna gång på Punk Illegal. Hoppas att det går lika bra för mig som sist. Men försöka att inte dricka lika mycket.


Kommentera

